F.A.Q


Kaarsen

Hoe brand ik de kaars veilig?

  • Laat de kaarsen nooit onbewaakt achter.
  • Houdt de kaarsen uit de buurt van kinderen en huisdieren.
  • Zorg dat de kaarsen op een stevige, vuurvaste ondergrond worden geplaatst. sculptuurkaarsen altijd een ondergrond met opstaande randen ivm lekkend kaarsvet.
  • Doof de kaars als de vlam te hoog wordt.
  • Brandt kaarsen niet langer dan 3 uur achter elkaar.
  • Houdt de lont op c.a 5mm!
  • Zet de kaars niet bij een open raam of in de tocht

Hoe brand ik mijn kaars zodat ik het langst met mijn kaars doe?

  • Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, houdt het lontje kort(zo'n 5mm) zo voorkom je dat de vlam te hoog wordt en doe je vele malen langer met je kaars (m.u.v geurkaarsen, de lont hoeft niet gekort te worden).
  • Geurkaars: Nadat je je kaars hebt aangestoken ontstaat er een klein poeltje van gesmolten was, dat steeds groter en groter wordt. Het is belangrijk om je kaars pas uit te blazen als het gehele bovenste laagje gesmolten is. Doe je dit niet, dan ontstaat er zogeheten tunneling en brandt de kaars niet volledig op.
  • Voorkom oververhitting en brandt de kaars nooit langer dan 3 uur achter elkaar.
  • Sculptuur: Snijdt eventueel opstaande randen die overblijven weg voordat je de kaars opnieuw aansteekt.
  • Zet de kaars op een rustige plek in huis en vermijdt tocht.

Kan ik een kaars laten personaliseren?

Ja! Mocht je een kleurencombinatie willen die niet op de website te verkrijgen is, stuur ons dan een e-mail met uw wensen en we gaan kijken wat de mogenlijkheden zijn.

Waarom bevat mijn kaars een luchtbelletje en/of kleurvariaties?

Elk product van Vlam is met de hand gemaakt waardoor het kan voorkomen dat er kleurvariaties of een luchtbelletje onstaat tijdens het productieproces. Uiteraard proberen we dit zoveel mogenlijk te vermijden, maar het kan helaas niet gegarandeerd worden. In handgemaakte producten is elk product uniek.

Verzenden en retour

Hoe snel wordt mijn bestelling bezorgt?

Op werkdagen voor 17:00 bestelde producten worden doorgaans binnen 1-3 bij u thuis bezorgd.

Kan ik mijn producten afhalen?

Nee, helaas hebben we (nog) geen fysieke winkel waar je je producten af kunt halen. 

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Ja, u kunt een afwijkend bezorg of factuur adres invullen.

Wat zijn de verzendkosten?

Alle bestellingen boven de €30,- worden gratis thuis bezorgd.

Overige bestellingen:

Geleverd op je thuisadres door DHL voor €6,95

 

Mijn kaars is stuk aangekomen, wat nu?

Ten eerste wat ontzettend vervelend dat je product beschadigd aangekomen is!

Wanneer je een beschadigd product hebt ontvangen dien je een e-mail te sturen naar info@v-l-a-m.nl.

Zorg ervoor dat je de volgende informatie meestuurt:

  • Het ordernummer.
  • Een foto van het beschadigde product.
  • Een foto van het verzendlabel op het pakket.

Zodra wij deze informatie hebben ontvangen zullen we samen naar een passende oplossing zoeken. We willen je verzoeken om geen producten te retourneren voordat je een reactie van ons hebt ontvangen.

Betaalmogelijkheden

Welke mogelijkheden zijn er om te betalen?

Je kunt kiezen uit de volgende betaalmethodes:

iDeal, PayPal, Klarna achteraf betalen, Creditcard, Bancontact 

Overige vragen

Hebben jullie een fysieke winkel?

Nee, helaas niet. 

Waar moet ik zijn voor een vraag of klacht?

Als u vragen, suggesties of een klacht heeft kunt u mailen naar info@v-l-a-m.nl. Doorgaans antwoorden wij binnen 48 uur.